Forsiden / Kundeservice / Ofte stillede spørgsmål / Vandmåler og aflæsning

Vandmåler og aflæsning - ofte stillede spørgsmål

Jeg vil gerne have opsat en vandmåler. Hvordan får jeg det?

Har du egen boring, skal du kontakte en autoriseret VVS-installatør for at få opsat en måler. Når vandmåleren er opsat, skal du indsende dokumentation til os med oplysning om måler nr.-og opsætningsdato.

Indsend oplysningerne på mail faktura@vejlespildevand.dk

Hvad gør jeg, hvis min vandmåler ikke kan aflæses?

Er du tilsluttet et vandværk, skal du kontakte vandværket for evt. udskiftning af måleren.

Har du egen boring, skal du kontakte en autoriseret VVS-installatør for evt. udskiftning af måleren.

Husk at indsende oplysninger om evt. målerskift til os på mail faktura@vejlespildevand.dk

Hvornår skal jeg aflæse min vandmåler?

For dig som har en bimåler, egen boring eller får vand fra

  • Sandtoften Vandværk
  • Knudsbøl Vandværk
  • Skibet Vandværk
  • Kollemorten Vandværk
  • Ildved Vandværk
  • Tinnet Vandværk
  • Mejsling Vandværk 

vil du hvert år i december modtage et aflæsningskort til brug for aflæsning af din vandmåler.

Du kan indberette din aflæsning i vores selvbetjening.

Får du vand fra de øvrige vandværker, skal du ikke aflæse din vandmåler, fordi vi modtager vanddata direkte fra vandværket. 

Ved at bruge denne side accepterer du, at vi anvender cookies til at forbedre din brugeroplevelse. Se mere om vores cookie- og persondatapolitik.

Ok