Funktionstest af kloaksystemet på private grunde
Hvad er uvedkommende vand?
Uvedkommende vand er vand i kloakken, som ikke burde være der. Det kan fx være, at kloakrørene er koblet forkert sammen eller grundvand der siver ind i rørene.
Funktionstest udvælges tilfældigt
Vi arbejder på flere forskellige måder med at finde uvedkommende vand. Vi bruger fx målinger fra vores pumpestationer og forskellige sporingsredskaber. Vi udfører også funktionstest hos tilfældigt udvalgte grundejere.
Vi kontakter dig for et besøg
Hvis din ejendom bliver udtaget til en funktionstest, ringer vi til dig for at aftale et besøg. Ved besøget laver vi en funktionstest af kloaksystemet på din grund for at se om, det virker, som det skal. Besøget tager 30-60 minutter.
Hvad sker der, hvis der er fejl i dit kloaksystem?
Hvis vi finder uvedkommende vand i dit kloaksystem, råder vi dig til at kontakte en kloakmester, der kan hjælpe med at udbedre fejlen. Det er autorisationskrævende arbejde, og derfor må du ikke selv kaste dig ud i en reparation eller en tætning af kloaksystemet.
Vi vil forsøge at hjælpe dig på sporet af, hvor fejlen kan være. Din kloakmester er altid velkommen til at kontakte os. Er alt som det skal være, siger vi undskyld forstyrrelsen, og så sker der ikke mere for dit vedkommende.
Hvis vi finder fejl i det offentlige kloaksystem, så er det vores opgave at få den udbedret.
Har du spørgsmål?
Så kontakt projektleder/kloakmester Tina Jacobsen på tlf. 23 84 74 24 eller tinja@vejlespildevand.dk