Forbrugervalg - vær med til at holde vand i balance
Vi afholder valg til vores bestyrelse i 2025, hvor der skal vælges 1 forbrugerrepræsentant.
Tidsplan
Opstillingsperiode | Valgperiode |
12. maj - 4. juni 2025 | 18. august - 12. september 2025 |
Kort tid efter valget offentliggøres den valgte forbrugerrepræsentant på vores hjemmeside. Den nye bestyrelse går i gang 1. januar 2026.

Hvilke opgaver løser Vejle Spildevands bestyrelse?
Bestyrelsen sætter retningen for vores arbejde med at holde vand i balance. Den vigtigste opgave er at forstå og varetage den overordnede ledelse af virksomheden. Herudover skal bestyrelsen også være sparringspartner.
Som bestyrelsesmedlem deltager du i fem årlige bestyrelsesmøder, som typisk varer 2-3 timer:
- Fire bestyrelsesmøderne afholdes på selskabets adresse
- Et årligt bestyrelsesseminar inkl. bestyrelsesmøde som varer to dage.
Hvem er Vejle Spildevands bestyrelse?
Bestyrelsen består af 9 medlemmer:
- 5 medlemmer fra Vejle Byråd
- 3 medarbejderrepræsentanter
- 1 forbrugerrepræsentant
Bestyrelsen er valgt for 4 år ad gangen. Den nye bestyrelse i gang 1. januar 2026.
Sådan stiller du op som kandidat
Ønsker du at stille op som kandidat, skal du udfylde følgende:
- Kandidatanmeldelsesskema
- Stillerliste
- Dokumentation for din identitet (kopi af dåbs-/navneattest, kørekort eller pas)
- Tekst på maks. 400 tegn om, hvorfor du stiller op
Send oplysningerne til mail@vejlespildevand.dk eller Vejle Spildevand, Toldbodvej 20, 7100 Vejle senest 4. juni 2025.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Har du spørgsmål?
Skriv til os på mail@vejlespildevand.dk eller ring på tlf. 76 41 37 01.
Se valgregulativ |
|
---|---|
Valgregulativ 2025.pdf
|
Download |